hari tuu...

Salam,sorry sebab dah lama x update blog nie. Bukan apa, aku ada sedikit masalah lagipun aku dok tengah exam. Ada kawan aku kata dalam blog nie aku cakap macam orang KL (saje), jadi aku macam diri sendiri le. OK le,aku nak cerita sikit pasal aku. pada minggu lepas di sekolahku, aku ditegur oleh seorang kawan aku tentang perangai aku yang suka menyampuk. Dia kata, bila aku dok tengah cakap, hang suka menyampuk, perangai macam jin! (haram betoi) sebenarnya dah banyak kali dia tegur aku. Sekali lagi, dia tegur aku pasal perangai aku jugak yang suka ambik barang orang suka hati tanpa kebenaran. Dia kata lagi, hang nie kalau ambik barang orang lepas tu baru nak mintak,cuba hang pikir kalau orang buat macam tu, macam kena paksa bagi pinjam, rasa geram x?. nak rasa geram x pernah le sebab dok selalu buat dekat orang. Kawan aku nie dah banyak kali tegur aku, tapi aku dok selalu buat derk (kang kalau dah kena baru tau) Kalau dia serious&marah, aku buat x rasa apa. kalau orang lain, terasa gile! Aku nie bukan pandai sangat, agama pun x berapa cukup walaupun aku sekolah agama. Aku bukan famous pun kat sekolah, dia tu kira famous jugak. Aku dok selalu usik dia, tapi kesian jugak. Tapi ada rasa geram jugak, dia kata aku babi, jin, setan, terajang satgi, selamat berbahaya, dan sebagainya. Dia macam nak doa kat aku, tapi ada satu hari, dia ucapkan dekat aku ‘selamat berbahaya’, jadi sungguh! (jatuh motor) . Aku nie ada sikit rasa kecut, sebab dok selalu dok kutuk orang dari belakang. Kawan aku kata, aku nie memang pengecut, penakut, suka kutuk orang. Dulu… dia macam tu jugak, kutuk orang dalam blognya. Tapi la ni dia dah jadi berani dan otai. Kawan saya kata, lebih baik kita menerima kutukan atau teguran daripada dengar orang dok puji kita. Kita boleh tau kelemahan kita. Orang yang bijak, belajar daripada kesilapan orang lain, orang yang lagi bijak, belajar daripada kesilapan diri sendiri .Sekian kepala bapak, kepala mak, jin kalewa, babi kundur, (saya buat lawak aje) wassalam.

Ulasan