Hitman Blood Money



Hitman: Blood Money adalah permainan stealth dibangunkan oleh IO Interaktif, diterbitkan oleh Eidos Interactive dan diarahkan oleh Rasmus Højengaard. Ini adalah edisi keempat dalam siri permainan Hitman dan ditayangkan pada 26 Mei 2006 di Eropah dan pada tarikh 30 Mei di Amerika Syarikat. [1] untuk permainan video 360 PlayStation 2, konsol Xbox dan Xbox dan PC. Sebuah Telefon Bimbit versi dengan nama yang sama juga dikeluarkan tapi dengan drastik gameplay yang berbeza, graf dan gaya keseluruhan. [2]

Cerita ini berkaitan dengan kehidupan pembunuh upahan profesional, Agent 47, yang dikisahkan dalam kejadian kisah oleh bekas pengarah FBI kepada seorang wartawan yang menemuramahnya. Dia menggunakan kerusi roda menceritakan bagaimana agent 47 dapat dikesan selama dua tahun. Permainan juga menandakan kedatangan 47 ke Amerika Syarikat, dan berbeza daripada tiga asal dalam beberapa kontrak dilakukan di kawasan awam, yang bertentangan dengan "ops rahsia" tatacara Codename 47, Silent Assassin, dan Contracts. Sebuah sekuel telah disahkan untuk dijalankan dengan Eidos Interactive.




Cerita

Dasar-dasar darah untuk wang serupa dengan catatan yang sudah berlalu dalam siri; misi masing-masing rangka di sekitar pembunuhan satu individu atau lebih, yang watak utama (Agent 47) yang harus dicapai. Terdiri antara dirinya dan kejayaan penjaga bersenjata, pos pemeriksaan keselamatan dan hambatan lain. Panduan Pemain 47 melalui tahap permainan dengan bantuan peta satelit yang boleh dicapai bila-bila masa. Peta menunjukkan susun atur topografi wilayah masing-masing tingkat, kewujudan 47 sasaran utama, dan watak CPU-terlarang lain. Dalam rangka melaksanakan misinya, 47 boleh menggunakan kaedah apapun yang dimilikinya untuk menghilangkan target-nya, tanpa saksi atau kekerasan yang berlebihan dilakukan untuk pemerhati. Selain bermanfaat stealth atas pertumpahan darah, sebagai adalah tradisional dalam siri, Darah Wang merangkumi ciri-ciri yang langsung menghukum pemain untuk terlalu ribut '.

Banyak ciri baru yang diperkenalkan untuk Hitman: Blood Money. Ini termasuk keupayaan untuk mendaki melalui rintangan lebih, meningkatkan bersenjata tempur, kemampuan untuk menggunakan NPC sebagai perisai manusia, animasi watak dipertingkatkan (wajah, mata, dll), mesin permainan baru dan kemampuan untuk meng-upgrade senjata dan peralatan. [3] Namun, hanya lima dari senjata dipaparkan dalam permainan, serta potongan-potongan berbagai macam peralatan seperti bom dan baja, boleh ditingkatkan [3]. Tingkat setiap mengandungi beberapa jenis kaedah untuk membuat mencari kematian target seperti kemalangan; [3] misalnya, merosakkan grill seseorang untuk membuatnya meledak ketika dihidupkan, tali-temali chandelier jatuh pada sasaran, atau hanya mendorong target dari langkan balkon. Ada juga improvisasi senjata, seperti kuku-senjata, senjata hawa anak, pisau dapur, pemutar skru, pisau belati, pedang kayu, alat pemadam kebakaran dan bahkan sepasang gunting lindung nilai.

Sebuah ciri gameplay baru untuk siri Hitman juga menambah, "Kemasyhuran" sistem. Jika pemain, selama misi, tertangkap di CCTV atau menyaksikan melakukan pembunuhan, kemasyhuran Agen 47 akan naik [4]. Sebaliknya, jika pemain menjalankan misi sempurna dengan tidak ada peristiwa tersebut berlaku, kemasyhuran 47 akan menjadi minimum. The ketenaran Agen 47 adalah lebih tinggi, semakin mudah untuk NPC akan mengenalinya. Pemain boleh menggunakan sistem rasuah untuk meniadakan ketenaran akumulasi [4] Kemasyhuran. Dicapai dalam misi awal akan mempengaruhi misi nanti, tetapi tidak sebaliknya. Sebelumnya misi di mana 47 telah mendapatkan ketenaran di dapat dimainkan dalam rangka usaha untuk mengurangkan kemasyhuran dalam misi-misi nanti. Sistem kemasyhuran tidak diaktifkan pada "" mode Rookie, kesulitan tatacara yang paling mudah.

Pada akhir setiap misi, rencana akhbar dipaparkan tentang pembunuhan itu, di mana kandungan bervariasi bergantung pada hasil penyelidikan dan kemasyhuran pemain. Ini akan detail senjata yang paling sering digunakan, bagaimana tepat itu digunakan, jumlah polis, keselamatan, dan warga awam yang tewas atau terluka, dan jika ada saksi. Setiap orang luka-luka akan dikira sebagai saksi, yang mempengaruhi ketenaran anda. Sketsa gambar juga kadang-kadang terlihat dari Agen wajah 47's, yang tumbuh semakin lebih tepat sebagai kemasyhuran 47's tumbuh. Surat khabar itu sendiri memarahi pemain untuk terlalu ribut dengan mengumumkan pada tajuk berapa banyak orang tewas di total, sedangkan melaksanakan target tanpa masalah hanya akan mempunyai anda sebagai 'anda cari polis'. Tajuk rencana yang berkaitan dengan misi rating pemain. "Silent Assassin", di mana anda membunuh target sebagai bersih dan tenang mungkin, dan tidak menarik perhatian yang tidak perlu untuk diri sendiri (cover pukulan anda, tidak meninggalkan tubuh tambahan, dll), adalah kedudukan terbaik pada semua misi.

Darah Wang Selain itu, sistem senjata jarak dekat, membuat pemain boleh mematikan melemparkan senjata tertentu di NPC (pisau dapur iaitu, STILETTO, dll) Setelah dilemparkan ke siapa pun, namun, senjata tidak dapat diambil. Ada pengecualian untuk palu, yang boleh diambil walaupun dilemparkan ke korban. Juga mencatatkan bahawa tidak seperti permainan sebelumnya, senjata jarak dekat tidak boleh dipindahkan kepada para pemain gudang senjata ketika mereka berada di milik anda apabila anda menyelesaikan level, memaksa pemain untuk mencari senjata jarak dekat jika mereka ingin menggunakannya.

Darah Wang juga memperkenalkan konsep pembunuh saingan storyline. [5] Para pembangun mencipta watak Mark Parchezzi sebagai semacam foil untuk watak 47, kerana ia adalah "segala sesuatu [Parchezzi] tidak [5]." The "lain yang lebih kecil" pembunuh ada di sana untuk membuktikan lawan lebih mampu daripada "pengedar dadah atau [serupa] musuh. [5]"

Muzik dalam menu utama Schubert Ave Maria.
[Sunting] Plot

Permainan bermula dengan kilas balik di sebuah taman hiburan di Baltimore ditinggalkan, di mana banyak orang terbunuh dalam kemalangan yang disebabkan oleh kelalaian penyelenggaraan roda Ferris. Ayah dari salah satu korban panggilan Badan dan perintah hit di pemilik taman, Joseph Clarence, yang dibebaskan dari segala dakwaan. 47 melakukan memukul; berikut tugas itu, ia menerima string kontrak daripada pelanggan Amerika ingin menyewa pembunuh bayaran legendaris.

Sebahagian besar permainan berlangsung sebagai rangkaian kilas balik yang terjadi sesuai hingga ke hari ini, di mana seorang wartawan dan bekas Pengarah FBI, "Jack" Alexander Leland Cayne, membahas hits 47 selama dua tahun terakhir (2004-2005) dan nya penglibatan di dalamnya. Reporter, Rick Henderson, ditetapkan untuk wawancara Cayne tentang serangan baru-baru ini di Rumah Putih. Akan menjadi jelas bahawa maksud sebenar Cayne adalah untuk membincangkan 47. Cayne terletak sekitar banyak detail, seperti menyatakan bahawa 47 data kloning mencuri dari Ort-Meyer untuk menjual kepada penawar tertinggi. Sebagai cerita berlangsung, maka tersirat bahawa pekerja Badan sedang sistematik dieliminasi oleh dua klon albino, Mark Puriyah II dan Mark Parchezzi III dihantar oleh seorang rakan Barat kepada Badan yang disebut "The Franchise". Situasi ini menurunkan ke titik di mana kontroler 47's Diana Burnwood memberitahu kepadanya bahawa mereka adalah satu-satunya yang tersisa. Sebuah usaha yang bahkan dilakukan dalam kehidupan 47 di Paris, hampir membunuh dia (menolak peristiwa Hitman: Kontrak). Pada Mardi Gras, 47 mampu membunuh Mark II dan dua yang lain Franchise pembunuh.
47 Agen menyamar sebagai seorang pegawai keselamatan menyelinap di salah satu target nya.

Diana menutup bawah Badan dengan kontrak akhir untuk membunuh pembunuh datang setelah mereka dan membahagi dana yang tersisa di antara mereka. Setelah penugasan tersebut, 47 didekati oleh seorang kenalan lama, seorang agen CIA bernama Smith, yang 47 telah diselamatkan dari sebuah klinik pemulihan awal permainan melalui serum yang palsu kematian. Dia mendekati 47 dengan misi quality profil, dibayar untuk menggunakan beberapa juta dolar dari berlian, untuk mengelakkan pembunuhan terhadap Presiden Amerika Syarikat Tom Stewart. Para pembunuh adalah "" pembunuh klon The Franchise, Mark Parchezzi III, dan Timbalan Presiden, Daniel Morris, baik yang bekerja untuk Alpha Xerox, organisasi politik yang mempunyai bayangan yang Waralaba dan didedikasikan untuk memonopoli teknologi kloning yang melahirkan 47. Mereka berniat untuk membunuh Presiden sebelum pemilihan sehingga ia tidak dapat kembali terpilih dan maju sikap yang pro-kloning, sehingga melumpuhkan kemampuan mereka untuk memonopoli itu; "The Franchise" dan kawalan induk akan kehilangan keunggulan tentera mereka.

47 berjaya menghilangkan Morris, kemudian membunuh Parchezzi dalam tembak-menembak di atap Rumah Putih. Sebuah rencana di surat khabar akhir menunjukkan bahawa tahap Parchezzi dipercayai pembunuh Morris '. Diburu oleh kedua-dua operasi musuh dan polis, 47 melarikan diri ke tempat persembunyian itu. Tanpa amaran, ia dikunjungi oleh Diana, akan menimbulkan kecurigaan nya. Diana mencadangkan satu rancangan untuk 47 untuk membantu mereka berdua bahaya melarikan diri dari "The Franchise". Sebagai 47 Mempertimbangkan selama briefing dia tangan dia, mengekspresikan keraguan sebagai dengan kemungkinan kejayaannya, Diana menyuntikkan dia dengan apa yang tampaknya menjadi racun arah suntik. 47 tubuh adalah dikelilingi oleh ahli SWAT, dan Diana, mengumumkan bahawa membunuh 47 adalah "" mengejutkan menyenangkan, tercermin dalam "Franchise" oleh Alexander Leland Cayne, pengasasnya.

Cerita ini bergeser menunjuk ke hari ini; 47 dijadualkan untuk kremasi sehingga sumsum tulangnya tidak boleh dimanfaatkan oleh saingan kloning, selamanya menghancurkan orang kesempatan untuk menghasilkan klon bukan-cacat lain. Diana tirai Silverballers 47 tersuai atas dadanya saat pemakaman terburu-buru dan mencium selepas melaksanakan lipstik. Ini menjadi jelas bahawa racun "" dia sebenarnya menyuntikkan serum palsu-mati 47 telah digunakan dalam misi sebelum ini. Diana lipstik mengandungi ubat penawar di dalamnya, yang menyiratkan dia benar-benar 'membunuh' 47 untuk kelangsungan hidup mereka. pemakaman bermula dan cerita kemudian menyimpulkan dalam salah satu daripada dua cara yang berbeza. Dalam pertama, penawar dianggap gagal untuk bekerja, dan 47 turun ke krematorium. Dalam kedua, kanonik berakhir penawar itu berhasil dan 47 terbangun, menyembelih semua orang di gereja (termasuk Diana, yang sudah kiri). 47 membunuh semua orang, termasuk pengawal peribadi Cayne's, imam, Rick Henderson dan Cayne sendiri, tanpa meninggalkan saksi dan akhirnya mengamankan identiti 47 daripada awam.

Beberapa waktu setelah pemakaman pertumpahan darah, Diana menggunakan Aktiva Franchise untuk membuka kembali Kontrak Antarabangsa Badan, yang menghadap pelabuhan Copenhagen. Dia menerima panggilan dari pelanggan disebut sebagai "Yang Mulia". Suara itu tidak dapat mendengar, tetapi Diana menjawab bahawa Badan kehilangan jejak 47. Sementara itu, 47 juga terlihat pada perniagaan terlibat dalam perbualan dengan seorang lelaki berpakaian tradisional Cina. Mereka membicarakan sebuah perkhidmatan yang boleh dijumpai di belakang '. Cerita berakhir pada tirai harfiah penutupan pada keduanya.

Ulasan